Werkwijze

Verwijsbrief
Inschrijven bij ons kan op basis van een verwijsbrief van de huisarts of gemeente (waar wij een contract mee hebben). De verwijsbrief mag niet ouder zijn dan twee maanden en moet voorzien zijn van een datum, de zorgvraag, de handtekening en de AGB-code van de huisarts.

Meestal ontvangen wij de verwijsbrief digitaal via Zorgdomein. Indien de huisarts de verwijsbrief fysiek op papier meegeeft, kan deze ook via e-mail of post naar ons worden verstuurd. Wanneer de aanmelding zelf wordt gedaan dan verzoeken wij vriendelijke ons de volgende gegevens te mailen:
– Voor- en achternaam ouders
– Adres (wanneer deze afwijkt van verwijsbrief)
– Mobiele telefoonnummer van beide ouders én van het aangemelde kind (indien boven de 16 jaar oud)
– E-mailadres van beide ouders én van het aangemelde kind (indien boven de 12 jaar oud)

Na ontvangst verwijsbrief
Na ontvangst van de verwijsbrief zullen wij contact opnemen voor het plannen van een telefonische pré intake.
De pré intake is een kort gesprek van 10-15 minuten met één van onze behandelaren en kan op korte termijn (vaak binnen een week) worden ingepland.
Tijdens de pré-intake wordt een aantal vragen gesteld en kan de hulpvraag worden besproken. Hierna volgt er een bericht of je op de wachtlijst kan worden geplaatst. Klik hier voor de actuele wachttijden.

Zodra je op de wachtlijst bent geplaatst zullen wij, zodra er ruimte is, in de agenda’s van onze behandelaren telefonisch contact opnemen om een afspraak te maken voor het uitgebreide intakegesprek op locatie.